Επιτυχημένη Συμμετοχή σε Εκθέσεις

Η συμμετοχή σε εκθέσεις αποτελεί μια σημαντική επενδυτική ευκαιρία για κάθε επιχείρηση.

 Μία σωστή, προσεγμένη και επαγγελματική παρουσία μπορεί να αναδείξει και να προωθήσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της επιχείρησής σας. Επίσης μπορεί να λειτουργήσει ως μια εξαιρετική ευκαιρία, ώστε οι ενεργοί αλλά και πιθανοί πελάτες σας, να σας γνωρίσουν από κοντά και να δημιουργήσετε μια σχέση ακόμα πιο στενή που θα οδηγήσει σε αμοιβαία αποδοτικές συνεργασίες.

Συμμετοχή σε εκθέσεις

Πιο συγκεκριμένα η συμμετοχή σε εκθέσεις είναι ένας ιδιαίτερα αποδοτικός τρόπος για:

Προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών:

Η άμεση επαφή με πιθανούς πελάτες σάς επιτρέπει να παρουσιάσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, να απαντήσετε σε ερωτήσεις και να λάβετε πολύτιμη ανατροφοδότηση.

Ειδικά για industries που η προσωπική επαφή δεν είναι συχνή, η συμμετοχή σε εκθέσεις είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να δείτε τους ήδη υπάρχοντες πελάτες σας και να συσφίξετε τις σχέσεις σας. Μην ξεχνάτε ότι οι καλύτεροι πελάτες σας, είναι ο νούμερο ένα στόχος των ανταγωνιστών σας.

Δημιουργία leads:

Η συμμετοχή σε εκθέσεις σας δίνει την ευκαιρία να συλλέξετε στοιχεία επικοινωνίας από ενδιαφερόμενους αγοραστές, χτίζοντας μια λίστα leads για μελλοντική αξιοποίηση.
Εδώ χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή ώστε η συλλογή των στοιχείων να γίνεται γρήγορα, σωστά και οργανωμένα.
Επίσης θα πρέπει να έχετε ορίσει πριν από την έκθεση, τους τρόπους με τους οποίους θα αξιοποιήσετε αυτά τα leads.
Καλό θα ήταν, η πρώτη σας επαφή μετά την έκθεση να είναι επαγγελματική, ευχάριστη αλλά και χρήσιμη για τους επαγγελματίες με τους οποίους θα επικοινωνήσετε.

Ενίσχυση brand awareness:

 Η παρουσία σας σε μια έκθεση αυξάνει την αναγνωρισιμότητα της εταιρείας σας και σας βοηθά να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό. Η ενίσχυση της επωνυμίας μίας εταιρείας είναι εξαιρετικά σημαντική.

Η αίσθηση που δημιουργούμε στον κόσμο σχετικά με το brand μας, επηρεάζει τις μελλοντικές τους αποφάσεις. Αρκεί να σκεφτούμε ότι και εμείς οι ίδιοι, πολύ συχνά επιλέγουμε προϊόντα μιας εταιρείας την οποία αναγνωρίζουμε και την έχουμε στη συνείδησή μας ως ποιτοική.

Δικτύωση:

Η συμμετοχή σε εκθέσεις σας δίνει την ευκαιρία να γνωρίσετε πιθανούς συνεργάτες, να χτίσετε σχέσεις με άλλους επαγγελματίες του κλάδου και να ανταλλάξετε ιδέες.

Επίσης κατά τη διάρκεια της έκθεσης μπορείτε να μελετήσετε των ανταγωνισμό καθώς και να αντιληφθείτε πολλές από τις νέες τάσεις της αγοράς.

Συμμετοχή σε εκθέσεις

5 Βασικές συμβουλές για επιτυχημένη Συμμετοχή σε Εκθέσεις

Ως γνωστόν η συμμετοχή σε εκθέσεις μπορεί να είναι ιδιαίτερα απαιτητική και πολλές φορές μπορεί να έχει και υψηλό κόστος. Είναι λοιπόν σημαντικό  να εξασφαλίσετε μια επιτυχημένη συμμετοχή που θα σας φέρει όσο το δυνατό καλύτερο R.O.I. (Return On Investment).

Ακολουθούν 5 βασικές συμβουλές που μπορούν να κάνουν τη συμμετοχή μας σε μία έκθεση πετυχημένη και αποδοτική.

1. Θέστε μετρήσιμους στόχους:

Αυτός είναι ίσως ο πιο βασικός κανόνας, τον όποιο όμως οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν τον έχουν καν στο μυαλό τους.

 Πριν από την έκθεση, καθορίστε τι θέλετε να πετύχετε. Θέλετε να αυξήσετε τις πωλήσεις, να βρείτε νέους πελάτες, να ενισχύσετε το brand σας; Ο καθορισμός μετρήσιμων στόχων θα σας βοηθήσει να αξιολογήσετε την αποτελεσματικότητα της συμμετοχής σας.

Θέστε στόχους συγκεκριμένους, εφικτούς και ρεαλιστικούς. Παρακολουθήστε και ελέγξτε τους μετά αλλά και κατά τη διάρκεια της έκθεσης.

Η στοχοθεσία είναι εξαιρετικά σημαντική. Η συμμετοχή σε εκθέσεις είναι μία σοβαρή επιχειρηματική κίνηση και δεν πρέπει να την αντιλαμβανόμαστε ως έναν… περίπατο στο άλσος!

2. Επιλέξτε την κατάλληλη έκθεση:

Ερευνήστε τις διαθέσιμες εκθέσεις και επιλέξτε αυτές που ταιριάζουν στο target group σας και στους στόχους σας. Λάβετε υπόψη τον κλάδο, το μέγεθος, την τοποθεσία, το κόστος και το κοινό της κάθε έκθεσης.

Ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης και τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιήστε, θα πρέπει να επιλέξετε και την αντίστοιχή θέση.

Δεν έχει νόημα να συμμετέχετε σε μία έκθεση εντελώς άσχετη με το αντικείμενό σας ή να έχετε το μεγαλύτερο περίπτερο μιας έκθεσης, αν αυτό δεν πρόκειται να σας δώσει ουσιαστικά αποτελέσματα ή αν δεν μπορείτε να έχετε σε αυτή τη θέση, μία αξιοπρεπή και επαγγελματική παρουσία.

3. Σχεδιάστε και υλοποιήστε ένα εντυπωσιακό εκθεσιακό περίπτερο:

Το περίπτερο σας είναι η “βιτρίνα” σας στην έκθεση. Φροντίστε να είναι ελκυστικό, λειτουργικό και να αντικατοπτρίζει την εταιρική σας ταυτότητα. Χρησιμοποιήστε κατάλληλα οπτικοακουστικά μέσα, banners, φυλλάδια και δείγματα προϊόντων για να προσελκύσετε την προσοχή των επισκεπτών.

Επιλέξτε μία εταιρεία κατασκευή εκθεσιακών περιπτέρων με εμπειρία και επαγγελματισμό, όπως η XLG. Η μακρόχρονη εμπειρία μίας τέτοιας εταιρείας μπορεί να σας δώσει τις κατάλληλες συμβουλές και να σας γλυτώσει από πολύ κόπο (και χρήμα).

Το εκθεσιακό περίπτερο πρέπει καταρχάς να είναι ελκυστικό και αμέσως να αναδεικνύει το brand και τα προϊόντα σας. Επίσης θα πρέπει να είναι λειτουργικό, ώστε να μπορούν τα στελέχη της εταιρείας να αποδίδουν τα μέγιστα. Ένα περίπτερο που θα σας δημιουργεί προβλήματα κατά τη διάρκεια της έκθεσης, είναι ένα σημαντικός παράγοντας κούρασης, δημιουργίας εκνευρισμού και μειωμένης αποτελεσματικότητας.

Εμείς, έχοντας σχεδιάσει και κατασκευάσει εκατοντάδες εκθεσιακά περίπτερα για επιχειρήσεις όλων των μεγεθών, μπορούμε να σας προτείνουμε  το περίπτερο το οποίο θα ανταποκριθεί απόλυτα στις ανάγκες και τις επιθυμίες σας.

4. Εκπαιδεύστε το προσωπικό σας:

Είναι σημαντικό το προσωπικό σας να είναι καλά εκπαιδευμένο, φιλικό και πρόθυμο να απαντήσει σε ερωτήσεις, να παρουσιάσει τα προϊόντα σας και να συλλέξει leads. Εξασφαλίστε ότι γνωρίζουν τα προϊόντα/υπηρεσίες, τους στόχους της εταιρείας και τις τεχνικές πώλησης.

Αν υποθέσουμε ότι οι ανταγωνιστές σας έχουν κι αυτοί εξίσου καλές θέσεις και εκθεσιακά περίπτερα, τότε είναι προφανές ότι θα κερδίσει αυτός που θα έχει την καλύτερη ομάδα.
Φροντίστε αυτή η ομάδα να είναι η δική σας.

Η συμμετοχή σε εκθέσεις μπορεί να γίνει παράγοντας άγχους και δυσφορίας για κάποιους επαγγελματίες.
Μην θεωρήσετε ότι όλα σας τα στελέχη είναι χαρούμενα ή πολύ περισσότερο αισθάνονται έτοιμα και άνετα με το να συμμετέχουν σε μία έκθεση.
Σίγουρα αν έχετε στελέχη πωλήσεων, marketing και επικοινωνίας, θα τους είναι πιο εύκολο να έρθουν σε επαφή με εκατοντάδες ανθρώπους. Αν όμως έχετε σκοπό να χρησιμοποιήσετε στελέχη και από άλλα τμήματα (π.χ. λογιστήριο, παραγωγή κ.λπ.), τότε θα πρέπει να είστε διπλά προσεκτικοί και προετοιμασμένοι.

Σε κάθε περίπτωση, τα στελέχη πρέπει να ενημερωθούν για τους στόχους της εταιρείας και να τους παρέχετε την εκπαίδευση και τα εργαλεία για να τους πετύχουν.
Πρέπει να γνωρίζουν τι θα αποκομίσουν από τη συμμετοχή τους στην έκθεση, χρηματικές απολαβές, bonous επίτευξης στόχων, επιπλέον άδεια, μακροπρόθεσμα οφέλη κ.λπ.

Προσπαθήστε τα στελέχη σας να συμμετέχουν ημέρες που τους βολεύουν και που και οι ίδιοι θα ήθελαν να συμμετέχουν.
Τα ευχαριστημένα, σωστά εκπαιδευμένα στελέχη, που αισθάνονται άνεση και ασφάλεια, επικοινωνούν καλύτερα και πιο αποδοτικά.
Κι αν εσείς δεν θέλετε ή δεν μπορείτε να το αντιληφθείτε, να είστε σίγουροι ότι οι επισκέπτες της έκθεσης θα το καταλάβουυν αμέσως!

5. Προωθήστε τη συμμετοχή σας:

Μην αφήνετε την προώθηση της συμμετοχής σας στην τύχη. Εκμεταλλευθείτε το χρόνο πριν από την έκθεση για να προσκαλέσετε πιθανούς και ενεργούς πελάτες. Κάντε το παραδίδοντας προσκλήσεις προσωπικά, στέλνοντάς τες με email ή και με ταχυδρομείο, τηλεφωνικά, ενημερώνοντας από το site σας και τα social media.
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, ανεβάζετε posts, stories αλλά και live αναρτήσεις.
Μετά την έκθεση ευχαριστείστε όλους όσοι σας επισκέφτηκαν και χρησιμοποιήστε το ως ευκαιρία για επιπλέον επικοινωνία.

Δημιουργήστε ένα πλάνο marketing που περιλαμβάνει:

  • Δημιουργία ενός landing page για την έκθεση.
  • Αποστολή newsletters και email marketing.
  • Δημοσιεύσεις στα social media.
  • Διαφήμιση σε online και offline κανάλια.

Ακολουθούν μερικά ακόμα tips που μπορούν να βοηθήσουν σε μία πιο αποτελεσματική και αποδοτική παρουσία σε μία εμπορική έκθεση:

  • Παρακολουθήστε workshops και σεμινάρια που διοργανώνονται στο πλαίσιο της έκθεσης.
  • Συμμετέχετε σε networking events για να γνωρίσετε νέους ανθρώπους και να χτίσετε επαγγελματικές σχέσεις.
  • Αφιερώστε χρόνο για να επισκεφθείτε τα περίπτερα άλλων εκθετών και να γνωρίσετε τον ανταγωνισμό.
  • Αξιολογήστε την συμμετοχή σας μετά την έκθεση και λάβετε υπόψη τα λάθη και τις επιτυχίες σας για να βελτιώσετε την παρουσία σας σε μελλοντικές εκθέσεις.

Συμπεράσματα για επιτυχημένη συμμετοχή σε εκθέσεις

Φροντίστε η παρουσία σας στην έκθεση να είναι άψογη, από την οργάνωση του περιπτέρου έως την εξυπηρέτηση των επισκεπτών.

Δώστε έμφαση στην προσωπική επαφή και στην οικοδόμηση σχέσεων με τους πιθανούς πελάτες.

Συνεχίστε την επικοινωνία με τα leads που λάβατε μετά την έκθεση.

Επιλέξτε προσεκτικά τον συνεργάτη σας όσον αφορά το σχεδιασμό και την κατασκευή του περιπτέρου σας. Επιλέξτε έμπειρους επαγγελματίες, όπως η ΧLG, με τους οποίους θα συνεργαστείτε αποδοτικά και απροβλημάτιστα.

Για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία σχετικά με τη συμμετοχή σας σε εκθέσεις, επικοινωνήστε μαζί μας στο 210 94 30 219 ή στο [email protected] και τα εξειδικευμένα στελέχη μας θα φροντίσουν  η συμμετοχή σας στην έκθεση να είναι μία ευχάριστη και άκρως αποδοτική ενέργεια.